duminică, 23 iunie 2013

Poezii de dragoste....Foarte frumoase


Nicolae Dabija "Nu te grăbi, copilo..."


Nu te grăbi, copilo, să iubeşti:

e ca şi cum te-ai grăbi să-mbătrâneşti
sau ai dori să scapi de frumuseţe -
acest dar.
Dragostea adevărată o întâlneşti 
o dată-n viaţă, sau - şi mai rar.

Vai de cei care şi-au dat viaţa
pe-un sărut,
pentru un sărut prefăcut,
sau au crezut că şi "Nu!"
- înseamnă "Da!"

Fericiţi cei ce-au văzut (iubirea)
şi nu li s-a părut
sau au putut muri pentru ea.
Precum străvechii corăbieri mai învaţă
a deosebi ce-i "Pământul!!!" - 
de miraje şi ceaţă,


Iubirea ta Mare - de văpaia de-o zi,
în care, 
ca pe-un arhipeleag apt pentru viaţă,
te-ai putea naşte
şi-ai putea trăi, şi muri.


Nicolae Dabija "Dragostea dintâi"


Rămâi, rămâi,
de-apururi dragostea dintâi.
în gând, în vis, în amintire-
rămâi întâia mea iubire.


Când pomii sângeră, pe deal,
când luna trece pe sub val,
şi brazii toţi se fac tămâi,
rămâi, iubire mea, rămâi.


Când pomului, în primăvară,
preamulta floare i-i povară
şi-amurgul pare un lămâi - 
Rămâi, rămâi...


Când se trezeşte-n mine un cânt,
dar să-l rostesc mă înspăimânt
când piatra şi mai multă îi
rămâi!




Vasile Galaicu "Iubire fără precedent"


Iubire fără precedent!
Eu te mai am, netăinuită,
Iluzie desăvârşită
Împrăştiată-ntr-un moment.


Cum mi-apăruseşi din senin,
Mă încredeam într-o minune -
Că super Supra-nţelepciune
Mi te-a trimis să-mi fii destin.

Supraînţelpciuniei nu-i
Aduc nicio învinuire
Şi mulţumesc pentru ivire
Desăvârşirii nu ştiu cui.
Împrăştiată-ntr-un moment-
Eu te mai am, netăinuită
Iluzie desăvârşită-
Iubire fără precedent!

Simion Ghimpu "Fată şi copilă"


E trist că anii trec,
Dar nu de ani mi-e milă,
Mi-i trist că eşti femeie,
Că nu mai eşti copilă.
Gându-mi fulgeră şi tună,
Se face totul scânteie,
Te-am cunoscut de fată,
Iar azi te ştiu femeie.
Femeie eşti în toate,
Pe toate eşti regină,
Nu eşti obişnuită
Cu-atâta-n jur lumină.
O rugăminte, Doamne,
Din patimă umilă-
Păstrează-mi-o în suflet,
Femeie şi copilă.



Ion Minulescu" Romanţa fără muzică"



Că ne iubim - şi-o ştie lumea toată -
E-adevărat;
Dar cât ne vom iubi
Nici noi nu ştim,
Nici lumea nu va şti ...
Şi nu va şti-o, poate, niciodată ...                                                            


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Ne-am cunoscut în ţara-n care-alt'dată
Manon Lescaut iubi pe Des Grieux,
Într-un amurg de toamnĂ, orchestrate
în violet,
În alb,
în roz
Şi-n bleu.
Şi ne-am iubit întâia oară-n parcul
În care Nimfele de marmură privesc,
Cu ochii-ntrebători, către peluza
Pe care-un Zeu îşi pregăteşte arcul,
Să-şi bata joc de cei ce-l ocolesc ...


Şi ne-am iubit! ...
Ţi-aduci aminte?...
Bluza -
Ah! ... Bluza ta pe sânu-ţi decoltat
Părea un peplum de mătase, sfâşiat
Pe sânul unei Venere ce moare! ...


Şi ne-am iubit cu-atâta nebunie.
Că statuele albe ne-au privit
Cu ochi geloŞi,
Iar zeul a-mpietrit
în mână cu-o săgeată-otrăvitoare! ...


Şi ne-am iubit,
şi-azi toată lumea ştie
Că ne iubim ...
Dar cât ne vom iubi
Nici noi nu ştim,
Nici lumea nu va şti! ..


Ion Minulescu "Celei care minte"


Eu ştiu c-ai să mă-nşeli chiar mâine...
Dar fiindcă azi mi te dai toată,
Am să te iert -
E vechi păcatul
Şi nu eşti prima vinovată!...

În cinstea ta,
Cea mai frumoasă din toate fetele ce mint,
Am ars miresme-otrăvitoare în trepieduri de argint,
În pat ţi-am presărat garoafe
Şi maci -
Tot flori însângerate -
Şi cu parfum de brad pătat-am dantela pernelor curate,
Iar în covorul din perete ca şi-ntr-o glastră am înfipt
Trei ramuri verzi de lămâiţă
Şi-un ram uscat de-Eucalipt.

Dar iată,
Bate miezul nopţii...
E ora când amanţii,-alt'dată,
Sorbeau cu-amantele-mpreună otrava binecuvântată...
Deci vino,
Vino şi desprinde-ţi din pieptenul de fildeş părul,
Înfinge-ţi în priviri Minciuna
Şi-n caldul buzei Adevărul
Şi spune-mi:
Dintre câţi avură norocul să te aibă-aşa
Câţi au murit
Şi câţi blesteamă de-a nu te fi putut uita?...

Eu ştiu c-ai să mă-nşeli chiar mâine...
Dar fiindcă azi mi te dai toată.
Am să te iert -
E vechi păcatul
Şi nu eşti prima vinovată!...

Deci nu-ţi cer vorbe-mperecheate de sărutări,
Nu-ţi cer să-mi spui
Nimic din tot ce-ai spus la alţii,
Ci tot ce n-ai spus nimănui.
Şi nu-ţi cer patima nebună şi fără de sfârşit,
Nu-ţi cer
Nimic din ce poetul palid
Cerşeşte-n veci de veci, stingher,
Voi doar să-mi schimbi de poţi o clipă
Din şirul clipelor la fel,
Să-mi torni în suflet înfinitul unui pahar de hidromel,
În păr să-mi împleteşti cununa de laur verde
Şi în priviri
Să-mi împietreşti pe veci minciuna neprihănitelor iubiri.
Şi-aşa tăcuţi -
Ca două umbre, trântiţi pe maldărul de flori -
Să-ncepem slujba-n miez de noapte
Şi mâine s-o sfârşim în zori!


Ion Minulescu "Romanţă fără ecou"


Iubire, bibelou de porţelan, 

Obiect cu existenţa efemeră, 
Te regăsesc pe-aceeaşi etajeră 
Pe care te-am lăsat acum un an... 
 Îţi mulţumesc!... Dar cum?... Ce s-a-ntâmplat?... 
Ce suflet caritabil te-a păstrat În lipsa mea, 
În lipsa ei, În lipsa noastră?... 
Ce demon alb, 
Ce pasăre albastră 
Ţi-a stat de veghe-atâta timp 
Şi te-a-ngrijit De nu te-ai spart 
Şi nu te-ai prăfuit?... 
 Iubire, bibelou de porţelan, 
Obiect de preţ cu smalţul nepătat,
 Rămâi pe loc acolo unde eşti... 
Să nu te mişti... 
i dacă ne iubeşti - 
O! ... dacă ne iubeşti cu-adevărat - 
Aşteaptă-ne la fel încă un an... 
Un an măcar... Atât... Un singur an..
Iubire, bibelou de porţelan!...




2 comentarii: