luni, 27 octombrie 2014

Îndrăgostit de radio !


 Recunosc, pentru prima dată în viață,  am cunoscut un tânăr atât de îndrăgostit. Trăiește cu această dragoste în suflet. După cum afirmă chiar el, îi dă putere, speranță și încredere. E minunat să fii îndrăgostit! Vorbesc despre Andrei Bordian, un tânăr din Rezina, care este îndrăgosti până peste urechi de...Radio!




-      Cum a luat naștere Radio Rezina?
-      Încă de mic copil sunt pasionat de jurnalism, colaborând cu mai multe publicații din Chișinau dar și cu presa locală. Am o colaborare frumoasă de câțiva ani cu Revista pentru copii Amic. Prin clasa a 8-a, când învățam la gimnaziul Sârcova,  am fost chiar și redactor-şef la revista şcolară care se numea Izvoraşul. Însă totuşi, pasiunea mea cea mare era radioul. Telefonam foarte des la concursurile în direct de la radioul naţional, la emisiunea Ora copiilor. Câştigam premii, mă auzea la radio oamenii din sat care mă lăudau, iar toată asta a dus la o dorintă şi mai mare de a deveni reporter radio. Primele experienţe în radio le-am făcut la Impuls FM, radioul local din Şoldăneşti. Eram prin clasa a 11-a la liceul Ştefan cel Mare din or Rezina. Dar reuşeam să fac în fiecare zi câte o emisiune pentru că am găsit posibilitatea să-mi procur propriul meu reportofon. Altă problemă era că nu aveam leptop, de internet mă foloseam doar de la telefonul mobil. De luni până vineri realizam emisiunea matinală, iar în wekend o emisiune de divertisment și emisiunea Surprinde prietenii cu Impuls . . În clasa a 12-a, se apropiau examenele de bac și am fost nevoit să las radioul, pentru că examenele erau foarte importante.  Ţin minte că din moment ce eu am dispărut de la radio, mă telefonau foarte mulți și mă întrebă ce se întâmplă, de ce emisiunile mele nu mai sunt.
    După bac, a urmat o perioadă şi mai interesantă, am început să colaborez cu Radio Moldova. Îi mulţumesc lui Daniel Vodă,  care m-a ajutat să ajung în echipa de la Forţa Junimii. Realizam reportaje despre viața tinerilor din Rezina și Şoldăneşti. Eraplăcut, țin minte că prima dată când m-am auzit la Radio Moldova îmi părea că visez, am înregistrat acea emisiune, apoi m-am convins ca întra-devăr este așa. 
  Prin ianuarie 2014, am descoperit pe internet un anunț despre un concurs în domeniul mass- media. Însă nu puteam să sa aplic la concurs ca persoana fizică și nici nu mă pricepeam cum se scrie un proiect. Dar  cu ajutorul Asociaţiei Obștești  Implică-Te, în persoana dnei Tatiana Botezatu, președintele organizației, am reușit să scriu proiectul și să aplic la concurs.  Noi am fost printre cei 5 câștigători din 50  de proiecte depuse la concurs. Iată așa a apărut Radio Rezina !

-      De ce ai hotărît că tinerii din localiate au nevoie anume de un post de radio?
- Peronal cunoșteam tineri care sunt pasionțti de radio, însă nu au unde să se dezvolte în acest domeniu. Dar Radio Rezina vine și din necesitatea că aici nu a fost  niciodată un post de radio local. Dat fiind faptul ca orașul Rezina se află la hotarul dintre Moldova și Transnistria, cetățenii ascultă multe posturi de radio din Râbnița care sunt politizate  și promoveaza alte valori contrar valorilor europene. Cetățenii n-au acces la un post de radio local unde să se discute deschis despre probleme locale și să fie informați despre spatiul UE.  O altă necesitate esste că tinerii care doresc să viziteze Europa n-au această posibilitate, probalil din motive financiare, datorită priectului vreo 20 de tineri implicați în proiect și câștigătorii concursului de eseuri audio cu genericul Vreau să călătoresc într-o țară europeană, vor avea posibilitatea să viziteze România pentru 3 zile, asta în cadrul celei de a 17-a ediție a școlii de cultură și afirmare românească.

-      Cum este echipa Radio Rezina?
- Echipa Radio Rezina este harnică şi numeroasă.  Inițial au fost 20 tineri voluntari pe care i-am instruit la Chisinau. O bună parte n-au rezistat și ne-au părăsit, totodată alți tineri au venit în echipa noastră. La moment suntem vreo 30 de tineri din regiunea Rezina, Şoldăneşti şi Orhei.

-      Ce aspect ale vieții mediatizați, sau care este grila de emisie?
- Echipa de voluntari relizează de luni până vineri emisiunea pentru tineri Microfonul Juniorului, iar eu sunt cel care coorodonează lucrul cu ei. Am nevoie de multă răbdare, cu unii îmi este mai ușor, cu alții mai greu, dar mergem înainte, deja văd progrese și calitate în reportajele și rubricile lor. Avem ca scop să promovăm valorile și principiile europene, așa că o mare parte din rubrici sunt legate de Europa. În proiect este angajat un jurnalist cu experiență în domeniu, care de curând începe să realizeze emisiunea Divertisment Local -  cu probleme locale și tot ce ține de Rezina, și un Buletin Informativ zilnic, de luni până vineri.

-      Ești o persoană foarte activă, ce alte planuri de viitor ai?
- La moment activăm în online, pe saitul www.radiorezina.com, am reușit să creăm parteneriat cu radioul din Şoldăneşti Impuls FM, care preia emisiunea pentru tineri de la noi și este difuzată pe frecvnţa lor de 3 ori pe zi, fapt ce ne bucură  mult. Pe vitor ne propunem să găsim finanțatori ca să continuam proiectul și să ajungem  avem și noi frecventă fm. Deja am scris si al doilea proiect, suntem acum în așteptarea reezultatului. În al doilea proiect ne propunem să deschidem 10 radiouri şcolare care vor difuza emisiunea noastră pentru tineri, astfel, vom mări considerabil numărul de beneficiari.



-      Ai un mottou de care te conduci în viață?
  - Nu mă conduc de un mottou, dar mereu mă încurajez singur cu fraze pozitive, precum să eu sunt puternic şi merg înainte, niciodată nu dau înapoi. Apar uneori întrebări, dar, orice situație are cel puțin o cale de rezolvare. Recunosc că uneori am parte de laude, critici și chiar  de felicitări.

-      Prin ce te-a cucerit radioul?
  - Dacă trece o săptămână și eu nu am făcut nici un material pentru radio, parcă nu-s în apele mele. Da,  radioul îmi dă cea mai multă energie!. Este ca o hrană pentru suflet. Uneori când lucrez la un material și e interesant uit că trebuie să mănânc, pentru că mă simt sătul atunci când văd ca-mi reușește. Cele mai frumoase emoții le trăiesc atunci când îmi aud vocea la radio, atunci uit de nopțile nedormite în care am muncit la acel material. Radioul îmi oferă o experiență unică, e poate și o pregătire serioasă pentru viață. Când vorbesc la microfon uit de toate și trăiesc altfel de emoții  pe care nu le pot descrie în cuvinte.

-       Un mesaj pentru cititori, dar și pentru radioascultătorii tăi
-       Viaţa e frumoasă, dar devine și mai frumoasă atunci când ai un scop, muncești și ajungi acolo unde îți doresti. Să nu renunțați niciodată la visul vostru, chiar dacă e o dorință care vine poate chiar din copilărie, acum e mometul să actionați și să realizați, așa începe o nouă viață.
Pe cititori îi rog să aceseze  www.radiorezina.com și să asculte vocea tinerilor din Rezina, Şoldăneşti şi Orhei în emisiunea Microfonul Juniorului!
Marina DAMASCHIN,


ArtInfinit.md

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu